wie ben ik?

Mijn naam is Mieke.  In het werkveld typeren mensen mij als een "verbinder" met oog voor wat nodig is. Na het behalen van mijn PABO diploma in 1996 raakte ik binnen twee jaar in de positie als schoolleider betrokken bij diverse basisscholen met verschillende teams met ieder zijn eigen dynamiek. Op elke school had ik diverse rollen; (interim-) schoolleider, leerkracht, intern begeleider, trainer en coach. En elk team was uniek en had zijn eigen kwaliteiten! Daar zit mijn motivatie; ik wil mensen in het onderwijs helpen met elkaar te verbinden door beter samen te werken, unieke kwaliteiten te gebruiken en het goede gesprek daarover met elkaar te voeren . 

 

Mijn fascinatie voor processen in teams ben ik verder gaan onderzoeken in verschillende opleidingen waarin het functioneren van groepen en individuen centraal staan. De wetenschappelijke inzichten vanuit de organisatiepsychologie maakt dat ik weet hoe persoonlijke motivatie mechanismen werken en wat je in structuren en processen helder moet hebben in voorwaardelijke sferen.  Als schoolleider leer je werken met de Transactionele Analyse en heb ik verder verdiept als coach en trainer. De theorieën van Berne gebruik ik als verklarende modellen voor persoonlijk leiderschap en verhelderende communicatie. Het is prettig dat je taal, uitleg en kennis kan verbinden aan autobiografische processen. Daarnaast raakte ik enkele jaren terug geïnspireerd door het gedachtengoed van Deep Democracy (M. Lewis). Harmonie is het aangaan en het goed omgaan van conflicten en zorgt voor verbinding tussen mensen. En dat wens ik elk team toe! Met elkaar werken in verbinding, ik hoop je te ontmoeten,

 

Bel of mail mij voor een oriënterend gesprek!